Gotti filmkritika

Az alábbiakban a John Travolta nevével fémjelzett Gotti című “gengszterfilm” kritikáját olvashatjátok.

John travolta, egykor jobb napokat látott Hollywoodi színész, aki a 80-as 90-es években élte fénykorát. Olyan “kimagasló”  alkotásokban játszott mint a Szombat Esti Láz, vagy a Grease.
Ezt követően, borzalmasabbnál barzalmasabb filmekben szerepelt, gondoljunk csak a forrasztóan béna nicsak kibeszél  című ,,alkotásra” és folytatásaira. Aztán kis kihagyás után a  Ponyvaregénnyel újra berobbant a köztudatba.

De miért is beszélek róla?

Mert ő alakítja a főszerepet a megtörtént eseményeket feldolgozó Gotti című gengszter-filmben.


Gotti a Cosa-Nostra véreskezű és nagy hatalmú tagja volt, akit csak a 90-es évek elején sikerült rács mögé dugnia a hatóságoknak.
A filmben, bármilyen meglepő, de Gotti-t végül nagy nehezen szintén rács mögé küldik.
Ezzel nem is lenne semmi baj, viszont azzal igen, hogy a néző, ezt szívesen látja, sőt el is várja.
Sajnos egyszerűen nem lehet azonosulni a főhőssel, nem szorítunk neki,  hogy szabadlábra kerüljön, egyszerű külső szemlélőként nézzük Gotti-t, a rideg, szoborarcú, és nagy tekintéjű kegyetlen maffiózót, és csupán a bukását várjuk.

Gotti Day 6 8_1_16-7403-2.dng

De miért?

 Gotti-ról csak az derül ki, hogy rossz apa, mégroszabb férj, és egy mocskosszájú erősjellemű gengszterfőnök volt, aki csak az utca törvényeiben hitt.
Semmi drámai, és sajnálatra méltó nem tapasztalható az életében.
A főleg színészként ismert
Kevin Connolly  rendezése, nem követi a jól ismert gengszterfilmek sémáit, a változtatásai kétségkívül a film színvonalát gyengítik. Talán a stúdió jobban járt volna egy a témában jártas rendezővel.
A film eleje még élvezhető, azonban a  felétől sajnos a rendezés, Gotti fiát állította a cselekmény középpontjába, azonban Spencer Lofranco  nem tudott semmit sem kezdeni egysíkú karakterével. Travolta viszont hozta a  maximumot, de sajnos ez is kevés volt.
A rendezői, és az életrajzi elemek átdolgozási hibái miatt Gotti karaktere,   nem tudott teljesen kibontakozni, Travolta  karakteréből mindent kihozott, de még ő is kevés volt, ahhoz hogy megmentse a filmet, így egy újabb középkategóriás gengszterfilm került fel a polcra, közvetlenül a Fekete mise, és a Közellenség mellé.

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.