Filmbemutatók, kritikák, filmes hírek. • Spoilermentesen!
Ez nem egy szokványos filmes weboldal! • Ez a vászon sötét oldala...

Online marketing fogalmak és jelentésük

Az internetes marketing lényegében egyidős a világháló megszületésével, elterjedésével, manapság pedig elképesztő méreteket ölt a népszerűsége, ami úgy tűnik, hogy a jövőben sem fog mérséklődni. Az online világban alkalmazott marketing egy széleskörű szakterületet takar, ami egyértelműen a külföldön bevált módszereken alapszik. Éppen ezért rengeteg idegen kifejezéssel lehet találkozni, amiknek a jelentésével csak kevesen vannak tisztában.

CTA – Call to Action

Az online marketing világában gyakran lehet hallani a CTA-ról, ami tulajdonképpen egy olyan szöveget, üzenetet, adott esetben szót takar, ami valamilyen cselekvésre, tevékenységre motiválja az internetes felhasználókat.

DRIP kampány

A DRIP kampány tulajdonképpen nem más, mint az automatizált e-mail kampány, ami a drip.com szoftverrel kerül megvalósításra. Ennek segítségével könnyen lehet szegmentálni a vásárlókat, és mindegyiknek más típusú üzenetet lehet küldeni.

LPO – Landing page optimalization

A keresőoptimalizálást rengeteg különböző részterületre lehet felosztani, melyek közül az egyik az LPO, azaz a landing page optimalizálás, ami többek között magában foglalja az oldalra érkezők viselkedésének elemzését is pl. mennyi időt töltöttek el az oldalon, hova kattintottak, mit vásároltak stb.

Retargeting

Az angol szó nyers fordításban újracélzást jelent, ami az online marketingben használt technika elnevezése is egyben. A retargeting során a szakemberek azokat a felhasználókat célozzák meg, akik korábban már jártak az adott weboldalon, esetleg vásároltak is.

Retention

A retention magyarul visszatartást jelent, az online marketingben a weboldal látogatók aktivitásának megőrzésére utal. Az aktivitás mérésére a MAU, azaz a monthly active users és a DAU, azaz a daily active users mérőszámok alkalmazhatók.

Címke: Online marketing
Dátum: 2019-10-16