A meta tagek olyan kifejezések, melyek az oldal HTML kódjában találhatóak meg. Ezeket a keresőmotorok látják, és információt nyújtanak a weboldal tartalmáról, melyeket akkor használnak, amikor valaki keresési folyamatot indít a Google weboldalán.
A legfontosabb meta elemek
Általában három meta címkét használunk: az oldal címét (title), a leírását (meta description) és a kulcsszavakat (meta keywords). Az oldal címe akkor van jól megfogalmazva, ha nyilvánvalóvá teszi a felhasználó számára, hogy mire számíthat az adott weboldalon. Mára már nem tartozik a legfontosabb tényezők közé, hogy az oldal kulcsszavai szerepeljenek a title tagben, de kitöltése kötelező, hiszen a Google összeveti ezeket az aloldal tartalmával, ezért figyelni kell arra, hogy összhangban legyenek.
Ha a keresőrobot nem találja meg az oldal leírását a weboldal forráskódjában, akkor előfordul, hogy saját maga tölti ki az adott aloldal tartalma alapján, ezért is célszerű a meta elemek megfelelő definiálása. Szakemberek szerint a Google az automatikus kitöltéssel segít abban, hogy a találati listában megjelenő linkre az emberek jobban rákattintsanak.
Az országban szinte minden szolgáltatási területen nagy a verseny, de talán a legnagyobb a fővárosban tapasztalható. Éppen ezért fontos, hogy a keresőoptimalizálás Budapest területén a lehető legjobb szakemberek által legyen elvégezve, akik nemcsak a külső linkekre, hanem az adott weboldal belső szerkezetére is odafigyelnek, és az OnSite SEO optimalizálási elveket is maximálisan betartják.
Mi a helyzet a kulcsszavakkal?
A meta kulcsszavakat sokan a kereső manipulálására használták, ezért a Google azt állítja, hogy már nem veszi figyelembe őket, de a tapasztalatok alapján nem jelentenek hátrányt a rangsorolásnál. Fontos, hogy a tartalomra jellemző kulcsszót vagy kulcsszavakat kell elhelyezni ebbe a mezőbe, de legfeljebb egyet vagy kettőt. Figyelni kell arra, hogy azok a kulcsszavak szerepeljenek itt, amelyek az adott tartalmi oldal fő kulcsszavai. Ha több kulcsszó kerülne ide, akkor a felsorolásban egy kulcsszó csak egyszer szerepeljen. A kulcsszólistát az adott aloldalra kell megalkotni, nem a teljes weboldalra. Nagyon sokan ugyanazt a listát használják minden egyes oldalon, kerülni kell az ilyet, kizárólag csak az oldalra releváns kifejezéseket szabad megadni.